endosxolvia

της Δαυίδ Αλεξίας, δασκάλας της Β2 [2012-2013] τάξης του σχολείου μας.

Ξεκινώντας με αφετηρία ότι πολλές φορές η ενδοσχολική βία και οι εντάσεις ανάμεσα στους μαθητές πηγάζουν από συναισθήματα, θετικά και κυρίως αρνητικά, που μένουν ανέκφραστα και μπλοκαρισμένα, γιατί τα παιδιά δεν τολμούν και δεν ξέρουν πώς να τα εκφράσουν, οργανώσαμε μια δίωρη ενεργητική, εμπειρική μαθησιακή παρέμβαση βασισμένη σε δραστηριότητες – παιχνίδια που δημιουργούν ένα περιβάλλον ασφαλές και υποστηρικτικό και αποσκοπούν:
Σκοπός: Να δοθεί η ευκαιρία στα παιδιά:

  • Να εντοπίσουν συναισθήματα που είναι κοινά στα παιδιά.
  • Να αρχίσουν να καταλαβαίνουν ότι οι εκφράσεις του προσώπου είναι μόνο ένας τρόπος έκφρασης των συναισθημάτων.
  • Να αρχίσουν να αναγνωρίζουν και να εκφράζουν τα δικά τους συναισθήματα.
  • Να αναγνωρίσουν και να αποδεχτούν ότι είναι φυσιολογικό για όλους τους ανθρώπους να νιώθουν διάφορά έντονα συναισθήματα κατά καιρούς.
  • Να βρουν τρόπους με τους οποίους μπορούν να αντιμετωπίζουν δημιουργικά τα έντονα συναισθήματα.
  • Να καταλάβουν ότι τα συναισθήματα που νιώθουν τα νιώθουν και οι άλλοι.
  • Να καταλάβουν ότι αυτά που λένε και κάνουν οι άνθρωποι επηρεάζουν τα συναισθήματα των άλλων.
  • Να εντοπίσουν και να αναλογιστούν τους τρόπους με τους οποίους αντιδρούν στις καθημερινές διαφωνίες που έχουν
  • Να καταλάβουν ότι υπάρχουν πολλοί τρόποι επίλυσης των διαφωνιών εκτός από τον εκνευρισμό και την υποταγή.
  • Να σκεφτούν και να αρχίσουν να εφαρμόζουν κάποιους από αυτούς τους τρόπους.

Η παρέμβαση είναι διαθέσιμη εδώ.

Δείτε επίσης:
6η ΜαρτίουΠανελλήνια Ημέρα Κατά της Βίας στο Σχολείο, via syneducation

Advertisements
Αρέσει σε %d bloggers: