cropped-afisa-diktyo-asfaleia-sto-diadiktyo_Ken-Mak_Dyt-Ell-banner51

Υπεύθυνος Εκπαιδευτικός: Τρίμπος Ιωάννης

Στα πλαίσια της συμμετοχής μας στο Θεματικό Δίκτυο για την Ασφάλεια στο Διαδίκτυο των Περιφ/κών Δ/νσεων Π/θμιας & Δ/θμιας Κεντρικής Μακεδονίας και Δυτικής Ελλάδας και ειδικότερα της 3ης εκπ/κής περιφ/ας Χαλκιδικής του Σχολικού Συμβούλου Δρ. Απόστολου Παρασκευά οι μαθητές και οι μαθήτριες του ΣΤ1 τμήματος υλοποίησαν σχέδιο δράσης με θέμα: «Delete στον Ηλεκτρονικό Εκφοβισμό».

Σημείωση: το εν λόγω έργο αποτελεί και μέρος του e-Twinning Έργου: “Εγώ κι εσύ…γινόμαστε εμείς! Μαζί για έναν κόσμο ειρηνικό χωρίς βία και ρατσισμό – Delete στον ηλεκτρονικό εκφοβισμό”, και καλύφθηκε και με ραδιοφωνική εκπομπή στο Ευρωπαϊκό Μαθητικό Ραδιόφωνο (3η εκπομπή).

Σκοπός ήταν να ενημερωθούν οι μαθητές για:
-Διαδικτυακός εκφοβισμός – τί είναι;
-Μορφές διαδικτυακού εκφοβισμού
-Τρόποι αντιμετώπισης του
-Εκφοβισμός (ηλεκτρονικός) και με τα κινητά τηλέφωνα (smartphones)
Ο Στόχος ήταν οι μαθητές και ο εκπαιδευτικός να δράσουν ως προωθητές και πολλαπλασιαστές της γνώσης του φαινομένου αυτού και των μεθόδων αντιμετώπισης του.

Αρχικά οι μαθητές συμπλήρωσαν το σχετικό με την ασφάλεια στο διαδίκτυο ερωτηματολόγιο TABBY  αλλά και εκείνο του Θεματικού Δικτύου και στη συνέχεια, ασχολήθηκαν με την «ανακάλυψη» του υπό διαπραγμάτευση φαινομένου  οπότε στη συνέχεια με τη βοήθεια του εκπαιδευτικού κατασκεύασαν και συστηματοποίησαν τη νέα γνώση. (Μορφές ηλεκτρονικού εκφοβισμού)
Η διάχυση της γνώσης προκύπτει από την δημιουργία σχετικής ιστοσελίδας όπου μέσω μιας απλής εφαρμογής εξετάζονται σενάρια (έμπνευσης και συγγραφής των μαθητών) ηλεκτρονικού εκφοβισμού που παρέχουν λύσεις και πληροφόρηση.
δ.) Η αξιολόγηση προκύπτει από την εκ νέου συμπλήρωση του ηλεκτρονικού ερωτηματολογίου ΤΑΒΒΥ εκ του οποίου και τα συναγόμενα συμπεράσματα για το βαθμό  πρόσκτησης της νέας γνώσης ήταν θετικά.


Σημείωση1: Μετά τη συμπλήρωση του/των ερωτηματολογίου και με βάση τις απαντήσεις των μαθητών αυτόματα ο κάθε μαθητής  κατατάσσεται σε κατηγορία επιπέδου γνώσης και παρέχονται και συμβουλές για τον καθένα. Αυτός είναι και ο λόγος που το συγκεκριμένο εργαλείο είναι χρήσιμο για την εξαγωγή συμπερασμάτων και αξιολόγησης της δράσης.
Σημείωση2: Χρησιμοποιήθηκαν τα ελεύθερα λογισμικά Gimp – Kompozer και σαν συνεργατική πλατφόρμα το Wiki της τάξης: ethranio.pbworks.com

Χρησιμοποιήθηκαν ακόμη οι Ιστότοποι: eSafetyKitDigizen (Digital citizenship),  Kidsmart και Tabby Plays που είναι αφιερωμένοι σε θέματα σχετικά με την ασφάλεια στο διαδίκτυο και οι μαθητές χρησιμοποίησαν τις εκπαιδευτικές τους εφαρμογές.

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

Οι μαθητές εμπνεύστηκαν από την εφαρμογή του σχετικού ιστότοπου και την απέδωσαν εικαστικά με τον καλύτερο τρόπο και ακολουθώντας το διδακτικό σενάριο και τα φύλλα εργασίας (Φύλλα Εργασίας για image map με Gimp και δημιουργία ιστοσελίδας με Kompozer) ετοίμασαν και «ανέβασαν» τη δική τους εφαρμογή, που μπορείτε να δείτε εδώ. menu

Οι μαθητές ετοίμασαν ακόμη τη δική τους παρουσίαση: ηλεκτρονικός εκφοβισμός

Εκτός από το διαδίκτυο σημείο αναφοράς αποτέλεσε το ηλεκτρονικό έντυπο: «Παίζω και Μαθαίνω στο Διαδίκτυο» του European Schoolnet του οποίου τις δραστηριότητες εκτελέσαμε στην τάξη με τον διαδραστικό μας πίνακα και μπορείτε να δείτε παρακάτω:

 

Το σλάιντ απαιτεί την χρήση JavaScript.

 

Advertisements
Αρέσει σε %d bloggers: